منابع مشابه
Clarity and the Grammar of Skepticism
Why ever assert clarity? If It is clear that p is true, then saying so should be at best superfluous. Barker and Taranto (2003) and Taranto (2006) suggest that asserting clarity reveals information about the beliefs of the discourse participants, specifically, that they both believe that p. However, mutual belief is not sufficient to guarantee clarity (It is clear that God exists). I propose in...
متن کاملClarity and the grammar of skepticism 1
Why ever assert clarity? If It is clear that p is true, then saying so should be at best superfluous. Barker and Taranto (2003) and Taranto (2006) suggest that asserting clarity reveals information about the beliefs of the discourse participants, specifically, that they both believe that p. However, mutual belief is not sufficient to guarantee clarity (It is clear that God exists). I propose in...
متن کاملClarity and the grammar of skepticism1
Why ever assert clarity? If It is clear that p is true, then saying so seems at best superfluous. Barker and Taranto (2003) and Taranto (2006) suggest that asserting clarity reveals information about the beliefs of the discourse participants, specifically, that they both believe that p. The belief theory of clarity makes a number of accurate predictions, including that It is clear that p fails ...
متن کاملthe role of teachers explicit corrective feedback in grammar learning of the intrinsically and the extrinsically motivated advanced english female learners
در تحقیق حاضر تلاش شد تا از سویی رابطه بین تصحیح مستقیم خطاهای گرامری زبان آموزان توسط معلم بررسی شود و از سوی دیگر رابطه میان این تصحیح ها و انگیزه زبان آموز مورد بررسی قرار گیرد. به این منظور تعداد 45 زبان آموز دختر سطح پیشرفته در نظر گرفته شد که بعد از جمع آوری پرسش نامه هایی در ارتباط با انگیزه آنه نسبت به یادگیری زبان انگلیسی 20 نفر از آنها در گروه انگیزه درونی و 15 نفر در گروه انگیزه بیرو...
15 صفحه اولthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Mind & Language
سال: 2009
ISSN: 0268-1064,1468-0017
DOI: 10.1111/j.1468-0017.2009.01362.x